You are currently viewing Wielkanocna kreatywność – Inspirujące przykłady kampanii marketingowych

Wielkanocna kreatywność – Inspirujące przykłady kampanii marketingowych

Wielkanoc to czas, który wielu z nas kojarzy z domowymi przygotowaniami, tradycyjnym myciem okien, krojeniem sałatki jarzynowej i malowaniem pisanek. W domach unosi się zapach świeżego ciasta, a w sercach wzrasta oczekiwanie na wspólne chwile z najbliższymi.

U nas, w Brief Busters przygotowania do Wielkanocy wyglądają nieco inaczej niż mogłoby się wydawać. Kiedy zbliżają się święta, rozpoczyna się okres intensywnej pracy pełnej wyzwań. Zamiast zajmować się kulinarnymi przygotowaniami, skupiamy się na opracowywaniu świątecznych komunikacji, które pomogą naszym klientom wyróżnić się na rynku. 

Święta to dla wielu branż czas wzmożonej pracy, jednak w marketingu stanowią one szczególne wyzwanie. Każdy rok przynosi ze sobą potrzebę tworzenia czegoś nowego, czegoś, co zaskoczy i zostanie zapamiętane przez odbiorców. To nie lada wyzwanie, biorąc pod uwagę fakt, iż wielkanocne motywy – od pisanek po wiosenne kwiaty – są znane wszystkim od lat.

Ale właśnie po to tu jesteśmy! Aby wprowadzić świeżość i nowe perspektywy do dobrze wszystkim znanych motywów! Zwracamy uwagę na wyzwania, które stoją przed branżami niekoniecznie bezpośrednio związanymi ze świętami. W szczególności interesuje nas, jak sektory takie jak przemysł czy motoryzacja, mogą znaleźć swoje miejsce w wielkanocnej komunikacji. Dla branży spożywczej, zadanie wydaje się być ułatwione. Sklepy przepełnione są wielkanocnymi specjałami, od czekoladowych słodyczy po składniki tradycyjnych świątecznych potraw. Sklepowe półki uginają się pod ciężarem kuszących kolorem i smakiem produktów. Święta to czas, gdy naturalnie rośnie popyt na te produkty, a marki spożywcze mogą cieszyć się wzmożoną sprzedażą bez konieczności stosowania złożonych strategii marketingowych. Tymczasem inne sektory muszą wykazać się znacznie większą kreatywnością, aby zaistnieć w świątecznym okresie i przyciągnąć uwagę konsumentów.

Co z branżami, które na pierwszy rzut oka nie mają bezpośredniego związku ze świętami? Jak mogą skorzystać na tym wyjątkowym czasie?

​​Aby zilustrować, jak nawet najmniej oczywiste sektory mogą zaistnieć w świątecznej scenerii, przyjrzymy się teraz kilku inspirującym przykładom kampanii firm. Z powodzeniem wykorzystały one wielkanocny okres, mimo braku bezpośredniego powiązania ze świętami.

1. IKEA
W 2022 roku, IKEA, wprowadziła do swojej oferty czekoladowego króliczka wielkanocnego. Ale nie byle jakiego – króliczek wymagał samodzielnego złożenia.Tym samym, IKEA połączyła swoje słynne podejście do designu z świąteczną tradycją w sposób, który wywołał uśmiech na twarzach klientów.
2. Burger King
Burger King postanowił przypomnieć klientom w Szwajcarii, że ich restauracje pozostają otwarte w okresie Wielkanocy. Restauracja stworzyła kreatywne zewnętrzne reklamy, w których hamburger Whopper został zaprezentowany w kształcie jajka.
3. Subaru
Reklama Subaru wykorzystała dwa symetrycznie ułożone logo marki, które tworzą zarys wielkanocnych uszu króliczka. Hasło “Happy Easter and safe travels” łączy życzenia świąteczne z głównym komunikatem marki, którym jest bezpieczna podróż.
4. Kolner Zoo
Kolner Zoo przygotowało serię plakatów wielkanocnych, przedstawiających zwierzęta wykluwające się z jajek, które można oglądać w tym zoo. Kreacja pokazuje, że nawet organizacje dalekie od czekoladowych jajek i króliczków mogą tworzyć związane ze świętami, przyciągające uwagę treści.
5. Wilkinson
Wilkinson, marka znana z produkcji maszynek do golenia, zastąpiła w swojej kampanii tradycyjne wielkanocne jajko… łysą głową.
6. Heineken
Reklama Heineken nawiązuje do wielkanocnej tradycji obdarowywania czekoladowymi zajączkami. Firma przedstawiła grafikę czekoladowej butelki piwa Heineken, otoczonej charakterystycznym, nawiązującym do marki sreberkiem.
7. McDonald’s
McDonald’s wybrał prostotę i subtelność w swojej świątecznej reklamie. Przedstawiając swoją znane na całym świecie papierowe torby, zagięte w taki sposób, żeby przypominały kształtem królicze uszy.
8. Podravka
Reklama Podravka nawiązuje do świątecznej symboliki. Firma umieszczając łyżkę w roli jajka dokonała subtelnej aluzji do wielkanocnych przysmaków i gastronomicznego dziedzictwa marki.

W Brief Busters dostrzegamy potencjał w każdej, nawet najmniej oczywistej okazji marketingowej. Pracujemy nad tym, by nasi klienci z branż pozornie odległych od wielkanocnej tematyki mogli zaistnieć w tym czasie w sposób, który zaskoczy i przyciągnie uwagę ich odbiorców.

Uważamy, że branża B2B również może odnaleźć swoje miejsce w świątecznej narracji, mimo tego, iż Wielkanoc nie jest dla niej okresem zwiększonej sprzedaży. Jest to jednak doskonały moment na umocnienie relacji biznesowych poprzez spersonalizowane życzenia czy upominki, które pokazują zrozumienie i docenienie partnerów biznesowych. Wysłanie nietypowych, zapadających w pamięć życzeń, staje się jednocześnie okazją do przypomnienia o swojej ofercie w niebanalny sposób. Dlatego oferujemy pełen zakres kreatywnych usług, od projektowania tradycyjnych kartek z życzeniami, które nigdy nie tracą swojego uroku, po dynamiczne animacje i wideo, zdolne do przyciągnięcia uwagi nawet najbardziej wymagających odbiorców. Nasza oferta jest skierowana do wszystkich firm poszukujących oryginalnych i skutecznych sposobów na komunikację.

Oto przykłady naszych realizacji związanych ze świętami wielkanocnymi:

1. Animowana “kartka” FBserwis
Zamiast standardowej, statycznej kartki, stworzyliśmy dla FBserwis animowaną wersję. To przykład, jak tradycyjne życzenia można zamienić w nowoczesną formę, która przyciąga uwagę i zostaje w pamięci na dłużej.
2. Kreatywna kreacja z użyciem produktu
Dla firmy Dentec zaprojektowaliśmy grafikę, w której ich produkt – chwytaki – zostały przekształcone w urocze króliczki wielkanocne. W połączeniu z trafionym copywritingiem, kreacja ta demonstruje, jak nietypowe podejście do produktu może stać się kluczem do wyróżniających się życzeń.
3. Wideo z nieoczywistym wykorzystaniem produktu klienta nawiązującym do świąt dla firmy Olejnik
W stworzonym dla Olejnik wideo świątecznym, produkt klienta – przenośnik – zyskuje nowe życie jako środek transportu dla świątecznego koszyczka. Jest to zabawne nawiązanie do tradycji wielkanocnych, które jednocześnie ilustruje praktyczność i uniwersalność systemów magazynowych firmy. Ciepły i przystępny przekaz wideo, wsparty kreatywnym copywritingiem, kreuje niebanalną narrację, która nadaje świątecznym życzeniom nowego wymiaru.
4. Vibe – animacja nawiązująca do produktu klienta
Dla firmy Vibe, producenta wibrujących podajników, przygotowaliśmy animację, która w delikatny sposób łagodzi przemysłowy wizerunek marki. Staje się bardziej przystępna i atrakcyjna dla szerszej publiczności. Kreacja poruszających się jajek nawiązuje do produktu oferowanego przez firmę – podajników wibracyjnych.

Co roku, stajemy przed tym samym wyzwaniem – jak przekształcić coś, co wydaje się być dobrze znaną tradycją, w coś świeżego i ekscytującego. Ale właśnie to wyzwanie popycha nas do poszukiwania nowych środków wyrazu, nowych narzędzi i nowych opowieści, które mogą przemówić do współczesnego odbiorcy w zupełnie nowy sposób. Niezależnie od tego, czy chodzi o kartki, animacje, czy video, naszym celem jest stworzenie czegoś, co nie tylko zostanie zauważone, ale co ważniejsze, zostanie zapamiętane.

Jeśli szukacie wsparcia w nadaniu Waszej świątecznej komunikacji unikalnego charakteru, który wyryje się w pamięci Waszych klientów, zgłoście się do nas!

Razem możemy stworzyć coś naprawdę wyjątkowego!