# Google Consent Mode v2
Wdrożenie zgodnego z prawem trybu uzyskiwania zgody na cookies
- Odmień powiadomienia o cookies na swojej stronie internetowej
- Wprowadź system do zarządzania zgodami użytkowników na wykorzystywanie ciasteczek
- Działaj zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi
- Zbieraj wartościowe dane i prowadź skuteczne internetowe kampanie reklamowe, jednocześnie chroniąc dane osobowe użytkowników
Brak poprawnego wdrożenia trybu uzyskiwania zgody (Consent Mode v2) przed 1 marca 2024 r. może skutkować:
nałożeniem kar finansowych
ograniczeniem funkcji Google Ads
utratą danych w Google Analytics 4
# Tryb uzyskiwania zgody
Czym jest i jak działa Consent Mode v2?
Po dokonaniu wyboru, na stronie są aktywowane tylko te skrypty, które są zgodne z decyzją użytkownika.
Tryb zgody to istotna innowacja, dająca użytkownikom większą kontrolę nad danymi zbieranymi podczas korzystania z witryny. Ta zmiana przyczynia się do ochrony prywatności, gwarantując transparentność w śledzeniu działań online. Dzięki trybowi zgody użytkownik może być pewien, że jego dane nie będą wykorzystywane w celach marketingowych czy innych bez jego zgody. Stanowi to istotny krok w kierunku większej ochrony prywatności w sieci i przestrzegania zasad etyki w zakresie gromadzenia i wykorzystywania danych.
# Wymagania Consent Mode v2
Jakie wymagania musi spełnić strona internetowa, aby być zgodną z Consent Mode v2?
Uzyskiwać zgody użytkowników na cookies
Umożliwić udzielenie zgody na wybrane ciasteczka
Pozwolić wycofywać zgody na wybrane cookies
Uwaga! Do takich sposobów nie należy czyszczenie ciasteczek w przeglądarce czy zmiana jej ustawień prywatności.
Posiadać ewidencję zgód na ciasteczka
Temat wdrożenia trybu uzyskiwania zgody użytkowników na wykorzystanie plików cookies zostaw ekspertom z Brief Busters!
Konsekwencje braku wdrożenia Consent Mode v2
- Niepoprawne zarządzanie plikami cookies może doprowadzić do nałożenia znacznych kar finansowych wynikających z naruszeń RODO
- Naruszenie przepisów dot. zbierania danych osobowych to potencjalna utrata zaufania ze strony użytkowników, co może wpłynąć negatywnie na reputację podmiotu
- Systemy zarządzające plikami cookies, które nie są oparte na Consent Mode, mogą ograniczać możliwość uzyskania danych w Google Analytics 4
- Niepełne lub niepoprawne wdrożenie Consent Mode może skutkować nałożeniem ograniczeń na funkcje Google Ads, a nawet zablokowaniem całego konta reklamowego
- Popup dotyczący plików cookies, który nie pasuje graficznie do strony, może zniechęcać potencjalnych klientów poprzez wrażenie braku profesjonalizmu
Korzyści z wdrożenia Consent Mode v2 z Brief Busters
- Na ciasteczkach zjedliśmy zęby…! Gwarantujemy pełną zgodność naszej implementacji z obowiązującymi normami prawnymi
- Żadna zmiana w ustawodawstwie dotyczącemu internetu i digital marketingu nie umknie naszemu monitoringowi, więc możesz być spokojny o swój PR
- Podczas wdrożenia Consent Mode zwrócimy szczególną uwagę na Twoją dotychczasową konfigurację GA4 i w razie potrzeby wprowadzimy stosowne zmiany
- Szybkie i sprawdzone rozwiązanie wdrożone przez doświadczonych specjalistów pozwoli uniknąć potencjalnych ograniczeń nakładanych przez Google na Twoje kampanie!
- Dostosowujemy kolorystykę, styl i narrację wyskakującego okienka nt. cookies tak, żeby było spójne z szablonem Twojej strony i przyjazne użytkownikowi
Masz szczegółowe pytania dotyczące wdrożenia Google Consent Mode v2?
Zostaw swój adres e-mail - skontaktujemy się z Tobą!
# Implementacja trybu udzielania zgody
Jak wygląda proces wdrożenia Consent Mode v2?
Analiza kodów wykorzystujących cookies na Twojej stronie
Sprawdzamy z jakich kodów marketingowych i analitycznych korzystasz oraz w jaki sposób zostały zaimplementowane na stronie (czy dodane pojedynczo bezpośrednio w kodzie strony czy za pośrednictwem kontenera Google Tag Manager).
Kategoryzacja kodów i sprawdzenie konfiguracji GTM
Weryfikujemy które z kodów powinny być obsłużone przez system do zarządzania zgodami i jeżeli jest to wymagane wprowadzamy odpowiednie modyfikacje w Google Tag Managerze (lub nawet konfigurujemy go od podstaw, jeżeli do tej pory Twoja strona nie korzystała z tego rozwiązania).
Wybór i konfiguracja systemu do zarządzania zgodami
Na rynku oferowanych jest wiele platform do zarządzania trybem zgód (tzw. CMP) o mocno zróżnicowanych funkcjonalnościach i podejściu do rozliczeń. W oparciu o wcześniejszą analizę wybierzemy najkorzystniejszą dla Twojej strony platformę i przeprowadzimy jej konfigurację.
Wdrożenie i stylizowanie pop-up’u do udzielania zgód
Kompleksowo opracujemy treści na banner wyświetlany użytkownikom po wejściu na Twoją stronę. Zaprojektujemy jego wygląd graficzny tak żeby był zgodny z obowiązującymi normami, łatwy w obsłudze dla użytkowników oraz spójny z designem Twojej strony.
Uruchomienie funkcji Consent Mode w GTM
Konfigurujemy parametry w narzędziu Google Tag Manager, dostosowując je tak, aby nasze tagi, takie jak zbieranie danych GA4, gromadzenie danych o konwersjach czy tworzenie list remarketingowych, były aktywowane jedynie w przypadku udzielenia zgody za pomocą formularza.
Testowanie poprawności wdrożenia Consent Mode
Realizujemy proces debugowania wdrożenia, aby upewnić się, czy system zarządzania zgodami działa zgodnie z oczekiwaniami i obowiązującymi wytycznymi. Sprawdzamy, czy tagi przekazują dokładne informacje o zgodach do właściwych usług zewnętrznych, takich jak GA4 czy Google Ads.
# Tryb udzielania zgody
Google Consent Mode v2 - Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Jak działa Google Consent Mode v2?
Czy wdrożenie Google Consent Mode v2 jest obowiązkowe?
Czy mogę samodzielnie wdrożyć Google Consent Mode v2, czy potrzebuję wsparcia specjalisty?
Jak długo trwa wdrożenie Google Consent Mode v2?
Ile kosztuje wdrożenie Google Consent Mode v2?
Czy koszt wdrożenia Google Consent Mode v2 jest jednorazowy, czy wymaga opłacania subskrypcji?
Opłata za wdrożenie Google Consent Mode v2 zależy od specyfiki witryny oraz wybranej platformy zarządzania zgodami (CMP). Dokładna ocena wymaga audytu strony i narzędzi takich jak Google Tag Manager i Google Analytics. Istnieją różne pakiety subskrypcji CMP. Zaczynając od darmowych, odpowiednich dla małych witryn z ograniczoną liczbą podstron, kończąc na płatnych wersjach. Bazując na przykładzie narzędzia CookieBot, darmowa wersja obejmuje witryny, które posiadają do 50 podstron, jedną domenę oraz jeden język. Większe witryny wymagają płatnego rozwiązania. Oferuje ono trzy pakiety subskrypcji, które są uzależnione od ilości podstron witryny internetowej, a także obejmuje większą liczbę domen i języków.
Jakich zmian wymaga wdrożenie Google Consent Mode v2?
Jak wdrożenie Google Consent Mode v2 wpłynie na moje istniejące kampanie marketingowe i dane analityczne?
Czy baner informujący użytkownika o wykorzystaniu plików cookies będzie wyglądał inaczej w związku z wdrożeniem Google Consent Mode v2?
# Digital Markets Act i Consent Mode v2
Więcej informacji nt. Google Consent Mode v2 na naszym blogu!
# Tryb uzyskiwania zgody
Chcesz wdrożyć Google Consent Mode v2 na swojej stronie internetowej?
Napisz do nas!